Grupa I
Wychowawcy: mgr Agnieszka Piórkowska
Grupa liczy 26 dzieci, są to dzieci w wieku 3 i 4 lat, niektóre z nich dopiero rozpoczynają swoją przygodę z edukacją. Dzieci szczególnie lubią wszelkiego rodzaju gry i zabawy ruchowe organizowane w sali przedszkolnej i na placu zabaw. Starają się być dla siebie miłe, są wdrażane do szanowania swojej pracy i pracy kolegów oraz uczą się współdziałać, dokonywać wyborów i dostrzegać możliwości pójścia na kompromis.
Zagadnienia dydaktyczno - wychowawcze w Grupie I
ZAGADNIENIA DYDAKTYCZNO –WYCHOWAWACZE REALIZOWANE W GRUPIE I – ŻABKI
DZIECI 3 – 4 LETNICH W KWIETNIU 2025 ROKU
Tematy kompleksowe:
1. Książka, moja przyjaciółka
2. Jem zdrowo
3. Z kurnika do koszyka
4. Odpowiedzialni za planetę
Wybrane cele wychowawczo – dydaktyczne (dziecko):
· Przestrzeganie zasad zgodnej zabawy w grupie
· Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
· Prawidłowe zachowanie przy stole podczas posiłków, samodzielne korzystanie z toalety, ubieranie się, dbanie o rzeczy osobiste
· Wdrażanie do systematyczności i obowiązkowości w wykonywaniu zadań
· Rozbudzenie w dziecku zainteresowania książką i czytaniem
· Nabywanie dzielenia się swoimi przeżyciami
· Poznanie zawodu pisarza i ilustratora
· Kształtowanie umiejętności współdziałania z nauczycielem i kolegami z grupy
· Wspieranie umiejętności koncentracji uwagi
· Eksperymentowanie z papierem
· Kształtowanie postawy zaciekawienia światem
· Rozwijanie wyobraźni związanej z książką
· Utrwalenie nazw warzyw i owoców
· Doskonalenie umiejętności klasyfikacji produktów na owoce i warzywa
· Zapoznanie się z programem edukacyjnym „Skąd biorą się produkty ekologiczne”
· Zapoznanie się ze skutkami nadmiernego spożywania słodyczy
· Wzbogacenie wiedzy na temat owoców i warzyw
· Doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania kolorów
· Zapoznanie się z pojęciami pisanka , kraszanka
· Zapoznanie z tradycją malowania pisanek
· Wzbogacenie wiedzy na temat świątecznych zwyczajów
· Zapoznanie się z odgłosami zwierząt
· Wzbogacenie wiedzy na temat pracy rolnika
· Rozwijanie poczucia rytmu
· Poznanie znaczenia słowa planeta
· Rozwijanie poczucia konieczności wyrzucania i segregowania śmieci
· Uczenie się cierpliwości
· Wzbogacenie wiadomości na temat drzew i ich roli w oczyszczaniu powietrza
· Uświadamianie znaczenia segregacji odpadów
· Poznanie znaczenia wody w życiu człowieka
· Nabywanie umiejętności dbania o oszczędzanie wody
ZAGADNIENIA DYDAKTYCZNO –WYCHOWAWACZE
REALIZOWANE W GRUPIE I – ŻABKI
DZIECI 3 – 4 LETNICH W MARCU 2025 ROKU
Tematy kompleksowe:
1. Zwierzęta egzotyczne
2. Marcowa pogoda
3. W wiosennym ogrodzie
4. Cztery żywioły
Wybrane cele wychowawczo – dydaktyczne (dziecko):
· Przestrzeganie zasad zgodnej zabawy w grupie
· Prawidłowe zachowanie się przy stole podczas posiłków, samodzielne korzystanie z toalety, ubieranie się, dbanie o rzeczy osobiste
· Zapoznanie z wyglądem i nazwami zwierząt egzotycznych
· Kształtowanie bezpiecznej postawy wobec zwierząt egzotycznych
· Doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji
· Rozwijanie umiejętności muzycznych i percepcji słuchowej
· Doskonalenie umiejętności współpracy
· Kształtowanie życzliwego stosunku do zwierząt
· Rozwijanie ciekawości i wyobraźni
· Doskonalenie umiejętności manualnych
· Kształtowanie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach
· Nabywanie wiedzy na temat zjawisk atmosferycznych
· Utrwalenie nazw części garderoby
· Zapoznanie z przysłowiem „W marcu jak w garncu”
· Rozwijanie postawy badacza
· Utrwalenie nazw części ciała
· Utrwalenie umiejętności klasyfikowania odzieży ze względu na warunki atmosferyczne
· Poszarzanie wiedzy na temat roślin ogrodowych
· Poszerzanie wiedzy na temat cebulek jadalnych i kwiatowych
· Utrwalenie wiadomości na temat budowy roślin
· Kształtowanie umiejętności stosowania się do zasad i czekania na swoją kolej
· Wzbogacenie wiedzy na temat uprawy i hodowli roślin
· Doskonalenie umiejętności pracy w grupie
· Wzbogacenie wiedzy na temat wody
· Zapoznanie się z darami ziemi
· Kształtowanie postawy zaciekawienia otaczającym światem
· Wzbogacenie wiedzy na temat żywiołu ognia
· Wzbogacenie wiedzy na temat powietrza
· Kształtowanie umiejętności radzenia sobie z porażką
· Kształtowanie samodzielności podczas zabawy i pracy
ZAGADNIENIA DYDAKTYCZNO –WYCHOWAWACZE REALIZOWANE W GRUPIE I – ŻABKI
DZIECI 3 – 4 LETNICH W LUTYM 2025 ROKU
Tematy kompleksowe:
1. Wszystko jest muzyką
2. W kinie i teatrze
3. Razem możemy więcej
4. W dawnych czasach
Wybrane cele wychowawczo – dydaktyczne (dziecko):
· Przestrzeganie zasad zgodnej zabawy w grupie
· Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
· Prawidłowe zachowanie przy stole podczas posiłków, samodzielne korzystanie z toalety, ubieranie się, dbanie o rzeczy osobiste
· Poznanie źródeł pochodzenia różnych dźwięków
· Kształtowanie wrażliwości na dźwięki i muzykę
· Wyjaśnienie i utrwalenie znajomości pojęć dyrygent, orkiestra, batuta
· Poznanie i utrwalenie znajomości nazw instrumentów
· Doskonalenie umiejętności układania i kontynuowania rytmów
· Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i wyrażania emocji związanych z muzyką
· Utrwalenie wiedzy na temat muzyki wokół nas
· Poszerzanie wiedzy na temat kina i teatru oraz właściwego zachowania w miejscach publicznych
· Kształtowanie postawy otwartości na sztukę
· Poznanie i utrwalenie znajomości nazw zawodów pracowników teatru i kina
· Poznanie zasad obowiązujących przy zajmowaniu miejsc na widowni
· Wzmacnianie integracji wśród dzieci podczas wspólnych zabaw
· Rozwijanie słuchu muzycznego
· Poznanie cech charakterystycznych kina niemego
· Rozwijanie umiejętności współpracy w grupie
· Zachęcanie do pomagania innym
· Wspieranie dzieci w wyrażaniu swoich marzeń
· Uczenie, że wszystkie zawody są ważne i potrzebne
· Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania zwierząt
· Pomaganie dzieciom w radzeniu sobie z trudnościami, które napotka w trakcie zabaw
· Rozwijanie rozumienia różnic między teraźniejszością a przeszłością
· Poznanie zawodów archeolog i paleontolog
· Kształtowanie szacunku do różnych kultur i tradycji
· Rozwijanie umiejętności rozpoznawania kształtów
· Wspieranie umiejętności koncentracji uwagi
· Rozwijanie wiedzy na temat epoki lodowcowej i pradawnych zwierząt
· Promowanie zainteresowania historią i przyrodą planety
· Rozwijanie słownictwa związanego z dinozaurami
ZAGADNIENIA DYDAKTYCZNO –WYCHOWAWACZE REALIZOWANE W GRUPIE I – ŻABKI
DZIECI 3 – 4 LETNICH W STYCZNIU 2025 ROKU
Tematy kompleksowe:
1. Nowy Rok
2. Świat się zmienia
3. Babcia i dziadek
4. Bale w karnawale
Wybrane cele wychowawczo – dydaktyczne (dziecko):
· Przestrzeganie zasad zgodnej zabawy w grupie
· Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
· Prawidłowe zachowanie przy stole podczas posiłków, samodzielne korzystanie z toalety, ubieranie się, dbanie o rzeczy osobiste
· Wdrażanie do systematyczności i obowiązkowości w wykonywaniu zadań
· Doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji
· Dostrzeganie rytmu i następstwa dnia i nocy oraz dni tygodnia, poznawanie nazw dni tygodnia
· Nauka współpracy z innymi dziećmi iw sytuacjach zadaniowych
· Wdrażanie do słuchania utworów literackich
· Utrwalenie charakterystycznych cech pór roku
· Doskonalenie sprawności manualnej
· Rozpoznawanie i nazywanie urządzeń domowych oraz robotów
· Dostrzeganie szans i zagrożeń związanych z korzystaniem z telewizji
· Rozwijanie ciekawości poznawczej
· Zrozumienie działania urządzeń elektrycznych oraz poznanie zasad bezpiecznego korzystania z prądu
· Rozwijanie orientacji przestrzennej
· Poszerzenie wiedzy o dawnych i nowoczesnych pojazdach
· Wzbogacenie doświadczeń sensorycznych dziecka
· Kształtowanie postawy szacunku do osób starszych i uczenie sposobów okazywania życzliwości
· Wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną
· Poznanie tradycyjnych gier i zabaw
· Doskonalenie umiejętności liczenia
· Zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa obowiązującymi w czasie eksperymentowania
· Wdrażanie do okazywania szacunku i miłości babci i dziadkowi
· Kultywowanie zwyczaju karnawałowych zabaw
· Poznanie tradycji organizowania zabaw karnawałowych na świecie.
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze realizowane w grupie I „Żabki” w kwietniu 2024roku
Tematy kompleksowe:
- Od kurnika do świątecznego koszyka
- Na wiosennej łące
- Dbamy o naszą planetę
- Majowe święta
- zapoznanie z nazwami zwierząt gospodarskich i ich domów
- kształtowanie nawyku systematycznej pracy, utrwalanie odpowiednich zachowań i postaw w stosunku do zwierząt i przyrody
- utrwalenie nazw domów zwierząt: chlew, stajnia, obora, rozpoznawanie i wyodrębnianie poszczególnych członków rodzin zwierzęcych
- rozwijanie umiejętności analizy sylabowej
- kształtowanie postawy otwartej na przyrodę
- zapoznanie z nazwami członków ptasich rodzin
- utrwalenie pojęć: mniej, więcej, tyle samo, uświadomienie dzieciom, że wśród zwierząt też są rodziny, kształtowanie postawy szacunku dla zwierząt
- zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi
- ukazanie wartości tradycji
- kształtowanie postawy otwartości na różne kultury i religie
- utrwalenie wiedzy dotyczącej zawartości koszyczka wielkanocnego
- ukazanie wartości tradycji
- zachęcanie do kultywowania tradycji rodzinnych
- uwrażliwianie na otaczającą przyrodę
- budowanie pozytywnej postawy wobec owadów zapylających,
- reagowanie na wskazówki Nauczyciela
- poprawne budowanie wypowiedzi
- umiejętność rozpoznawania własnych emocji
- zapoznanie z nazwami i wyglądem mieszkańców łąki
- rozwijanie mowy, uważne słuchanie
- rozwijanie motoryki małej poprzez działalność twórczą i ćwiczenia grafomotoryczne
- doskonalenie umiejętności dzielenia na sylaby
- kształtowanie umiejętności określania odległości: bliżej i dalej
- wyjaśnienie znaczenia określeń: wysoko, nisko, głęboko
- kształtowanie umiejętności określania położenia: nad, na, ponad
- poznanie wybranej piosenki z repertuaru dziecięcego
- reagowanie na zmianę tempa granej muzyki
- kształtowanie słuchu i pamięci muzycznej
- rozwijanie zdolności manualnych, rozpoznawanie rzeczy dotykiem, rozpoznawanie kolorów
- utrwalenie pojęcia globus
- kształtowanie nawyku segregowania śmieci oraz oszczędzania wody i energii
- budowanie poczucia odpowiedzialności za planetę w kontekście przyszłych pokoleń
- zapoznanie z zasadami segregowania odpadów i kształtowanie tej umiejętności
- rozwijanie zachowań proekologicznych
- zapoznanie z odnawialnymi źródłami energii
- doskonalenie umiejętności przeliczania i odwzorowywania
- zapoznanie ze sposobami oszczędzania wody
- ćwiczenie chodzenia za prowadzącym
- kształtowanie poczucia pulsu w muzyce, rozwijanie motoryki małej
- utrwalenie wiedzy dotyczącej dbania o Ziemię
- rozwijanie wyobraźni i kreatywności dziecka
- kształtowanie postawy: nie wyrzucaj – wykorzystaj
- poznanie polskich symboli narodowych
- utożsamianie się ze swoją ojczyzną
- rozpoznawanie symboli narodowych
- poznanie Mazurka Dąbrowskiego, kształtowanie postawy patriotycznej
- utrwalenie umiejętności odtwarzania rytmów i przeliczania
- rozwijanie umiejętności współpracy z rówieśnikami
- kształtowanie umiejętności wnioskowania
- nauka prostego kroku krakowiaka
- wdrażanie do poruszania się krokiem dostawnym po obwodzie koła
- ukazanie wartości, jakie niosą za sobą tradycje regionu
- kształtowanie postawy otwartości na tradycje regionu
- utrwalenie wiedzy o Polsce i polskich symbolach narodowych
I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.