Grupa I

Grupa I

Wychowawcy: mgr Agnieszka Piórkowska

 Grupa liczy 26 dzieci, są to dzieci w wieku 3 i 4  lat, niektóre z nich dopiero rozpoczynają swoją przygodę z edukacją. Dzieci szczególnie lubią wszelkiego rodzaju gry i zabawy ruchowe organizowane w sali przedszkolnej i na placu zabaw. Starają się być dla siebie miłe, są wdrażane do szanowania swojej pracy i pracy kolegów oraz uczą się współdziałać, dokonywać wyborów i dostrzegać możliwości pójścia na kompromis.

Zagadnienia dydaktyczno - wychowawcze w Grupie I

ZAGADNIENIA DYDAKTYCZNO –WYCHOWAWACZE REALIZOWANE W GRUPIE I – ŻABKI

DZIECI 3 – 4 LETNICH W KWIETNIU 2025 ROKU

 

 

Tematy kompleksowe:

1. Książka, moja przyjaciółka

2. Jem zdrowo

3. Z kurnika do koszyka

4. Odpowiedzialni za planetę

 

Wybrane cele wychowawczo – dydaktyczne (dziecko):

 

· Przestrzeganie zasad zgodnej zabawy w grupie

· Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem

· Prawidłowe zachowanie przy stole podczas posiłków, samodzielne korzystanie z toalety, ubieranie się, dbanie o rzeczy osobiste

· Wdrażanie do systematyczności i obowiązkowości w wykonywaniu zadań

· Rozbudzenie w dziecku zainteresowania książką i czytaniem

· Nabywanie dzielenia się swoimi przeżyciami

· Poznanie zawodu pisarza i ilustratora

· Kształtowanie umiejętności współdziałania z nauczycielem i kolegami z grupy

· Wspieranie umiejętności koncentracji uwagi

· Eksperymentowanie z papierem

· Kształtowanie postawy zaciekawienia światem

· Rozwijanie wyobraźni związanej z książką

· Utrwalenie nazw warzyw i owoców

· Doskonalenie umiejętności klasyfikacji produktów na owoce i warzywa

· Zapoznanie się z programem edukacyjnym „Skąd biorą się produkty ekologiczne”

· Zapoznanie się ze skutkami nadmiernego spożywania słodyczy

· Wzbogacenie wiedzy na temat owoców i warzyw

· Doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania kolorów

· Zapoznanie się z pojęciami pisanka , kraszanka

· Zapoznanie z tradycją malowania pisanek

· Wzbogacenie wiedzy na temat świątecznych zwyczajów

· Zapoznanie się z odgłosami zwierząt

· Wzbogacenie wiedzy na temat pracy rolnika

· Rozwijanie poczucia rytmu

· Poznanie znaczenia słowa planeta

· Rozwijanie poczucia konieczności wyrzucania i segregowania śmieci

· Uczenie się cierpliwości

· Wzbogacenie wiadomości na temat drzew i ich roli w oczyszczaniu powietrza

· Uświadamianie znaczenia segregacji odpadów

· Poznanie znaczenia wody w życiu człowieka

· Nabywanie umiejętności dbania o oszczędzanie wody

ZAGADNIENIA DYDAKTYCZNO –WYCHOWAWACZE

REALIZOWANE W GRUPIE I – ŻABKI

DZIECI 3 – 4 LETNICH W MARCU 2025 ROKU

Tematy kompleksowe:

1. Zwierzęta egzotyczne

2. Marcowa pogoda

3. W wiosennym ogrodzie

4. Cztery żywioły

Wybrane cele wychowawczo – dydaktyczne (dziecko):

· Przestrzeganie zasad zgodnej zabawy w grupie

· Prawidłowe zachowanie się przy stole podczas posiłków, samodzielne korzystanie z toalety, ubieranie się, dbanie o rzeczy osobiste

· Zapoznanie z wyglądem i nazwami zwierząt egzotycznych

· Kształtowanie bezpiecznej postawy wobec zwierząt egzotycznych

· Doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji

· Rozwijanie umiejętności muzycznych i percepcji słuchowej

· Doskonalenie umiejętności współpracy

· Kształtowanie życzliwego stosunku do zwierząt

· Rozwijanie ciekawości i wyobraźni

· Doskonalenie umiejętności manualnych

· Kształtowanie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach

· Nabywanie wiedzy na temat zjawisk atmosferycznych

· Utrwalenie nazw części garderoby

· Zapoznanie z przysłowiem „W marcu jak w garncu”

· Rozwijanie postawy badacza

· Utrwalenie nazw części ciała

· Utrwalenie umiejętności klasyfikowania odzieży ze względu na warunki atmosferyczne

· Poszarzanie wiedzy na temat roślin ogrodowych

· Poszerzanie wiedzy na temat cebulek jadalnych i kwiatowych

· Utrwalenie wiadomości na temat budowy roślin

· Kształtowanie umiejętności stosowania się do zasad i czekania na swoją kolej

· Wzbogacenie wiedzy na temat uprawy i hodowli roślin

· Doskonalenie umiejętności pracy w grupie

· Wzbogacenie wiedzy na temat wody

· Zapoznanie się z darami ziemi

· Kształtowanie postawy zaciekawienia otaczającym światem

· Wzbogacenie wiedzy na temat żywiołu ognia

· Wzbogacenie wiedzy na temat powietrza

· Kształtowanie umiejętności radzenia sobie z porażką

· Kształtowanie samodzielności podczas zabawy i pracy

ZAGADNIENIA DYDAKTYCZNO –WYCHOWAWACZE REALIZOWANE W GRUPIE I – ŻABKI

DZIECI 3 – 4 LETNICH W LUTYM 2025 ROKU

Tematy kompleksowe:

1. Wszystko jest muzyką

2. W kinie i teatrze

3. Razem możemy więcej

4. W dawnych czasach

Wybrane cele wychowawczo – dydaktyczne (dziecko):

· Przestrzeganie zasad zgodnej zabawy w grupie

· Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem

· Prawidłowe zachowanie przy stole podczas posiłków, samodzielne korzystanie z toalety, ubieranie się, dbanie o rzeczy osobiste

· Poznanie źródeł pochodzenia różnych dźwięków

· Kształtowanie wrażliwości na dźwięki i muzykę

· Wyjaśnienie i utrwalenie znajomości pojęć dyrygent, orkiestra, batuta

· Poznanie i utrwalenie znajomości nazw instrumentów

· Doskonalenie umiejętności układania i kontynuowania rytmów

· Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i wyrażania emocji związanych z muzyką

· Utrwalenie wiedzy na temat muzyki wokół nas

· Poszerzanie wiedzy na temat kina i teatru oraz właściwego zachowania w miejscach publicznych

· Kształtowanie postawy otwartości na sztukę

· Poznanie i utrwalenie znajomości nazw zawodów pracowników teatru i kina

· Poznanie zasad obowiązujących przy zajmowaniu miejsc na widowni

· Wzmacnianie integracji wśród dzieci podczas wspólnych zabaw

· Rozwijanie słuchu muzycznego

· Poznanie cech charakterystycznych kina niemego

· Rozwijanie umiejętności współpracy w grupie

· Zachęcanie do pomagania innym

· Wspieranie dzieci w wyrażaniu swoich marzeń

· Uczenie, że wszystkie zawody są ważne i potrzebne

· Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania zwierząt

· Pomaganie dzieciom w radzeniu sobie z trudnościami, które napotka w trakcie zabaw

· Rozwijanie rozumienia różnic między teraźniejszością a przeszłością

· Poznanie zawodów archeolog i paleontolog

· Kształtowanie szacunku do różnych kultur i tradycji

· Rozwijanie umiejętności rozpoznawania kształtów

· Wspieranie umiejętności koncentracji uwagi

· Rozwijanie wiedzy na temat epoki lodowcowej i pradawnych zwierząt

· Promowanie zainteresowania historią i przyrodą planety

· Rozwijanie słownictwa związanego z dinozaurami

ZAGADNIENIA DYDAKTYCZNO –WYCHOWAWACZE REALIZOWANE W GRUPIE I – ŻABKI

DZIECI 3 – 4 LETNICH W STYCZNIU 2025 ROKU

Tematy kompleksowe:

1. Nowy Rok

2. Świat się zmienia

3. Babcia i dziadek

4. Bale w karnawale

Wybrane cele wychowawczo – dydaktyczne (dziecko):

· Przestrzeganie zasad zgodnej zabawy w grupie

· Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem

· Prawidłowe zachowanie przy stole podczas posiłków, samodzielne korzystanie z toalety, ubieranie się, dbanie o rzeczy osobiste

· Wdrażanie do systematyczności i obowiązkowości w wykonywaniu zadań

· Doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji

· Dostrzeganie rytmu i następstwa dnia i nocy oraz dni tygodnia, poznawanie nazw dni tygodnia

· Nauka współpracy z innymi dziećmi iw sytuacjach zadaniowych

· Wdrażanie do słuchania utworów literackich

· Utrwalenie charakterystycznych cech pór roku

· Doskonalenie sprawności manualnej

· Rozpoznawanie i nazywanie urządzeń domowych oraz robotów

· Dostrzeganie szans i zagrożeń związanych z korzystaniem z telewizji

· Rozwijanie ciekawości poznawczej

· Zrozumienie działania urządzeń elektrycznych oraz poznanie zasad bezpiecznego korzystania z prądu

· Rozwijanie orientacji przestrzennej

· Poszerzenie wiedzy o dawnych i nowoczesnych pojazdach

· Wzbogacenie doświadczeń sensorycznych dziecka

· Kształtowanie postawy szacunku do osób starszych i uczenie sposobów okazywania życzliwości

· Wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną

· Poznanie tradycyjnych gier i zabaw

· Doskonalenie umiejętności liczenia

· Zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa obowiązującymi w czasie eksperymentowania

· Wdrażanie do okazywania szacunku i miłości babci i dziadkowi

· Kultywowanie zwyczaju karnawałowych zabaw

· Poznanie tradycji organizowania zabaw karnawałowych na świecie.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze realizowane w grupie I „Żabki” w kwietniu 2024roku

Tematy kompleksowe:

  1. Od kurnika do świątecznego koszyka
  2. Na wiosennej łące
  3. Dbamy o naszą planetę
  4. Majowe święta
  • zapoznanie z nazwami zwierząt gospodarskich i ich domów
  • kształtowanie nawyku systematycznej pracy, utrwalanie odpowiednich zachowań i postaw w stosunku do zwierząt i przyrody
  • utrwalenie nazw domów zwierząt: chlew, stajnia, obora, rozpoznawanie i wyodrębnianie poszczególnych członków rodzin zwierzęcych
  • rozwijanie umiejętności analizy sylabowej
  • kształtowanie postawy otwartej na przyrodę
  • zapoznanie z nazwami członków ptasich rodzin
  • utrwalenie pojęć: mniej, więcej, tyle samo, uświadomienie dzieciom, że wśród zwierząt też są rodziny, kształtowanie postawy szacunku dla zwierząt
  • zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi
  • ukazanie wartości tradycji
  • kształtowanie postawy otwartości na różne kultury i religie
  • utrwalenie wiedzy dotyczącej zawartości koszyczka wielkanocnego
  • ukazanie wartości tradycji
  • zachęcanie do kultywowania tradycji rodzinnych
  • uwrażliwianie na otaczającą przyrodę
  • budowanie pozytywnej postawy wobec owadów zapylających,
  • reagowanie na wskazówki Nauczyciela
  • poprawne budowanie wypowiedzi
  • umiejętność rozpoznawania własnych emocji
  • zapoznanie z nazwami i wyglądem mieszkańców łąki
  • rozwijanie mowy, uważne słuchanie
  • rozwijanie motoryki małej poprzez działalność twórczą i ćwiczenia grafomotoryczne
  • doskonalenie umiejętności dzielenia na sylaby
  • kształtowanie umiejętności określania odległości: bliżej i dalej
  • wyjaśnienie znaczenia określeń: wysoko, nisko, głęboko
  • kształtowanie umiejętności określania położenia: nad, na, ponad
  • poznanie wybranej piosenki z repertuaru dziecięcego
  • reagowanie na zmianę tempa granej muzyki
  • kształtowanie słuchu i pamięci muzycznej
  • rozwijanie zdolności manualnych, rozpoznawanie rzeczy dotykiem, rozpoznawanie kolorów
  • utrwalenie pojęcia globus
  • kształtowanie nawyku segregowania śmieci oraz oszczędzania wody i energii
  • budowanie poczucia odpowiedzialności za planetę w kontekście przyszłych pokoleń
  • zapoznanie z zasadami segregowania odpadów i kształtowanie tej umiejętności
  • rozwijanie zachowań proekologicznych
  • zapoznanie z odnawialnymi źródłami energii
  • doskonalenie umiejętności przeliczania i odwzorowywania
  • zapoznanie ze sposobami oszczędzania wody
  • ćwiczenie chodzenia za prowadzącym
  • kształtowanie poczucia pulsu w muzyce, rozwijanie motoryki małej
  • utrwalenie wiedzy dotyczącej dbania o Ziemię
  • rozwijanie wyobraźni i kreatywności dziecka
  • kształtowanie postawy: nie wyrzucaj – wykorzystaj
  • poznanie polskich symboli narodowych
  • utożsamianie się ze swoją ojczyzną
  • rozpoznawanie symboli narodowych
  • poznanie Mazurka Dąbrowskiego, kształtowanie postawy patriotycznej
  • utrwalenie umiejętności odtwarzania rytmów i przeliczania
  • rozwijanie umiejętności współpracy z rówieśnikami
  • kształtowanie umiejętności wnioskowania
  • nauka prostego kroku krakowiaka
  • wdrażanie do poruszania się krokiem dostawnym po obwodzie koła
  • ukazanie wartości, jakie niosą za sobą tradycje regionu
  • kształtowanie postawy otwartości na tradycje regionu
  • utrwalenie wiedzy o Polsce i polskich symbolach narodowych

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Skip to content