Grupa IV
Wychowawca: mgr Iwona Tarnas
Grupa IV liczy 25 dzieci: 16 dziewczynek i 9 chłopców. Są to dzieci sześcioletnie, przedszkolne starszaki. Praca w grupie opiera się na założeniach nowej podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz programu wychowania przedszkolnego „Drużyna Marzeń” autorstwa Małgorzaty Piotrowskiej” oraz szeregu programów autorskich nauczycieli z naszego przedszkola.
W naszej grupie „uczymy się bawiąc i bawimy ucząc”. Dzieci są bardzo żywiołowe, najbardziej cieszą je wszelkiego rodzaju aktywności ruchowe i zabawy, ale z wielkim zaangażowaniem i zaciekawieniem uczestniczą też w zajęciach z eksperymentami i doświadczeniami. Wszystkie nasze działania zmierzają do poznania siebie, dostrzeżenia innych, poznania świata. Uczymy się też przeżywać swoje emocje w akceptowalny sposób, gratulować innym sukcesów i godzić się z własnym niepowodzeniem. W czasie zajęć zdobywamy wiadomości i sprawności: śpiewamy, tańczymy, wyklejamy, malujemy farbami, kolorujemy.
Bardzo lubimy spacery i zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Po ciężkiej pracy relaksujemy się i odpoczywamy, słuchając czytanych książek i muzyki. Nie są nam też obce nowe technologie. Uwielbiamy zabawy na „magicznej podłodze”, prezentacje multimedialne i wszelkiego rodzaju gry zręcznościowe.
Dzieci z zerówki starają się być dla siebie miłe, uczą się współdziałać w grupie, zawiązują pierwsze przyjaźnie i miło, aktywnie spędzają czas.
Zagadnienia dydaktyczno - wychowawcze w Grupie IV
Zagadnienia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc Marzec 2025 dla Zerówki – Sówki (dzieci 6 -letnie)
Tematy kompleksowe:
1. Prehistoryczny świat.
2. Przebudzenie po Zimie.
3. W Wiosennym ogrodzie.
4. W świecie książek.
Wybrane cele dydaktyczno-wychowawcze (dziecko):
· Poznaje zawód paleontologa i archeologa,
· Poznaje nazwy Dinozaurów,
· Doskonali umiejętność przeliczania,
· Utrwalanie wiadomości na temat kwadratu,
· Zna zasady ubierania się adekwatnie do pogody,
· Zna, znaczenie przysłowia „W Marcu jak w garncu”,
· Zna, kształt litery g, G,
· Zna, przedmioty służące do badania pogody,
· Potrafi, przeliczać, doskonali tę umiejętność,
· Wzbogaca słownictwo o nazwy ptaków,
· Zna, rodzaje prac wykonywanych w ogrodzie Wiosną,
· Zna, nazwy wybranych kwiatów pojawiających się Wiosną,
· Kształtuje postawę proekologiczna.
Wybrane działania dzieci:
· „Wiosenne porządki” – słuchaniem opowiadania K. Wierzbickiej.
· „Dinozaury nie wymarły” – słuchanie wiersza R. Witka i rozmowa na temat jego treści.
· „W marcu jak w garncu” – słuchanie opowiadania K. Wierzbickiej.
· „Garderoba” – zabawa dydaktyczna.
· „Co to za narzędzie” – zabawa dydaktyczna.
Zagadnienia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc Luty 2025 dla Zerówki – Sówki (dzieci 6 -letnie)
Tematy kompleksowe:
1. Wszystko jest muzyką.
2. W kinie i w teatrze.
3. Pod Ziemią, pod wodą.
4. W kosmosie.
Wybrane cele dydaktyczno-wychowawcze (dziecko):
· Poznaje różne rodzaje instrumentów,
· Poznaje znanych kompozytorów muzyki klasycznej,
· Doskonali swoje umiejętności wokalne biorąc udział w karaoke,
· Rozpoznawanie i pisanie po śladzie cyfry 0, określenie jej aspektu kardynalnego,
· Zna zasady obowiązujące w teatrze,
· Zna, kształt litry w, W,
· Zna, bogactwa naturalne występujące w ziemi,
· Zna, zwierzęta żyjące pod wodą,
· Potrafi, przeliczać i porównywać liczby podanych elementów,
· Doskonali orientację w przestrzeni,
· Zna, znaczenie pojęcia Kosmosu,
· Zna, planety występujące w kosmosie,
· Kształtuje zmysł dotyku,
Wybrane działania dzieci:
· „Skarby” – słuchanie opowiadania K. Wierzbickiej wprowadzającego do tematu.
· „W kopalni” – zabawa z kodowaniem.
Zagadnienia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc styczeń 2025 dla Zerówki – Sówki (dzieci 6 -letnie)
Tematy kompleksowe:
- Nadchodzi Nowy Rok.
- Sporty Zimowe.
- Dzień Babci i Dzidka.
- Karnawał.
Wybrane cele dydaktyczno-wychowawcze (dziecko):
- Poznaje różne sposoby odmierzania czasu i wybranych zwyczajów związanych z żegnaniem starego roku a witaniem nowego
- Poznaje kształt litery L, l
- Dokonuje analizy sylabowej i głoskowej,
- Rozpoznawanie i pisanie po śladzie cyfry 7, określenie jej aspektu kardynalnego,
- Zna zasady sportowego zachowania,
- Zna, kształt litry u, U,
- Zna, historię znicza olimpijskiego,
- Zna, znaczenie słowa „szacunek”,
- Zna, zwyczaje związane z Olimpiadą,
- Zna i utrwala nazwy członków rodziny,
- Bierze udział w uroczystości z okazji Dnia Babci i Dziadka,
- Zna, zwyczaje karnawałowe,
- Bierze udział w Balu karnawałowym,
Wybrane działania dzieci:
- Uroczystość z okazji Dnia Babci i Dziadka, wiersze, piosenki,
- Bierze udział w balu karnawałowym, rozpoznaje kostiumy kolegów i koleżanek z grupy rówieśniczej.
