Grupa IV
Wychowawca: mgr Iwona Tarnas
Grupa IV liczy 25 dzieci: 16 dziewczynek i 9 chłopców. Są to dzieci pięcioletnie, przedszkolne starszaki. Praca w grupie opiera się na założeniach nowej podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz programu wychowania przedszkolnego „Drużyna Marzeń” autorstwa Małgorzaty Piotrowskiej” oraz szeregu programów autorskich nauczycieli z naszego przedszkola.
W naszej grupie „uczymy się bawiąc i bawimy ucząc”. Dzieci są bardzo żywiołowe, najbardziej cieszą je wszelkiego rodzaju aktywności ruchowe i zabawy, ale z wielkim zaangażowaniem i zaciekawieniem uczestniczą też w zajęciach z eksperymentami i doświadczeniami. Wszystkie nasze działania zmierzają do poznania siebie, dostrzeżenia innych, poznania świata. Uczymy się też przeżywać swoje emocje w akceptowalny sposób, gratulować innym sukcesów i godzić się z własnym niepowodzeniem. W czasie zajęć zdobywamy wiadomości i sprawności: śpiewamy, tańczymy, wyklejamy, malujemy farbami, kolorujemy.
Bardzo lubimy spacery i zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Po ciężkiej pracy relaksujemy się i odpoczywamy, słuchając czytanych książek i muzyki. Nie są nam też obce nowe technologie. Uwielbiamy zabawy na „magicznej podłodze”, prezentacje multimedialne i wszelkiego rodzaju gry zręcznościowe.
Przedszkolaki starają się być dla siebie miłe, uczą się współdziałać w grupie, zawiązują pierwsze przyjaźnie i miło, aktywnie spędzają czas.
Zagadnienia dydaktyczno - wychowawcze w Grupie IV
Zagadnienia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc styczeń 2025 dla Zerówki – Sówki (dzieci 6 -letnie)
Tematy kompleksowe:
- Nadchodzi Nowy Rok.
- Sporty Zimowe.
- Dzień Babci i Dzidka.
- Karnawał.
Wybrane cele dydaktyczno-wychowawcze (dziecko):
- Poznaje różne sposoby odmierzania czasu i wybranych zwyczajów związanych z żegnaniem starego roku a witaniem nowego
- Poznaje kształt litery L, l
- Dokonuje analizy sylabowej i głoskowej,
- Rozpoznawanie i pisanie po śladzie cyfry 7, określenie jej aspektu kardynalnego,
- Zna zasady sportowego zachowania,
- Zna, kształt litry u, U,
- Zna, historię znicza olimpijskiego,
- Zna, znaczenie słowa „szacunek”,
- Zna, zwyczaje związane z Olimpiadą,
- Zna i utrwala nazwy członków rodziny,
- Bierze udział w uroczystości z okazji Dnia Babci i Dziadka,
- Zna, zwyczaje karnawałowe,
- Bierze udział w Balu karnawałowym,
Wybrane działania dzieci:
- Uroczystość z okazji Dnia Babci i Dziadka, wiersze, piosenki,
- Bierze udział w balu karnawałowym, rozpoznaje kostiumy kolegów i koleżanek z grupy rówieśniczej.
