Grupa IV

Grupa IV

Wychowawca: mgr Iwona Tarnas

Grupa IV liczy 25 dzieci: 16 dziewczynek i 9 chłopców. Są to dzieci sześcioletnie, przedszkolne starszaki. Praca w grupie opiera się na założeniach nowej podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz programu wychowania przedszkolnego „Drużyna Marzeń” autorstwa Małgorzaty Piotrowskiej” oraz szeregu programów autorskich nauczycieli z naszego przedszkola.

W naszej grupie „uczymy się bawiąc i bawimy ucząc”. Dzieci są bardzo żywiołowe, najbardziej cieszą je wszelkiego rodzaju aktywności ruchowe i zabawy, ale z wielkim zaangażowaniem i zaciekawieniem uczestniczą też w zajęciach z eksperymentami i doświadczeniami. Wszystkie nasze działania zmierzają do poznania siebie, dostrzeżenia innych, poznania świata. Uczymy się też przeżywać swoje emocje w akceptowalny sposób, gratulować innym sukcesów i godzić się z własnym niepowodzeniem. W czasie zajęć zdobywamy wiadomości i sprawności: śpiewamy, tańczymy, wyklejamy, malujemy farbami, kolorujemy.

Bardzo lubimy spacery i zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Po ciężkiej pracy relaksujemy się i odpoczywamy, słuchając czytanych książek i muzyki. Nie są nam też obce nowe technologie. Uwielbiamy zabawy na „magicznej podłodze”, prezentacje multimedialne i wszelkiego rodzaju gry zręcznościowe.

Dzieci z zerówki starają się być dla siebie miłe, uczą się współdziałać w grupie, zawiązują pierwsze przyjaźnie i miło, aktywnie spędzają czas.

Zagadnienia dydaktyczno - wychowawcze w Grupie IV

Zagadnienia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc Marzec 2025 dla Zerówki – Sówki (dzieci 6 -letnie)

 

Tematy kompleksowe:

1. Prehistoryczny świat.

2. Przebudzenie po Zimie.

3. W Wiosennym ogrodzie.

4. W świecie książek.

Wybrane cele dydaktyczno-wychowawcze (dziecko):

· Poznaje zawód paleontologa i archeologa,

· Poznaje nazwy Dinozaurów,

· Doskonali umiejętność przeliczania,

· Utrwalanie wiadomości na temat kwadratu,

· Zna zasady ubierania się adekwatnie do pogody,

· Zna, znaczenie przysłowia „W Marcu jak w garncu”,

· Zna, kształt litery g, G,

· Zna, przedmioty służące do badania pogody,

· Potrafi, przeliczać, doskonali tę umiejętność,

· Wzbogaca słownictwo o nazwy ptaków,

· Zna, rodzaje prac wykonywanych w ogrodzie Wiosną,

· Zna, nazwy wybranych kwiatów pojawiających się Wiosną,

· Kształtuje postawę proekologiczna.

Wybrane działania dzieci:

· „Wiosenne porządki” – słuchaniem opowiadania K. Wierzbickiej.

· „Dinozaury nie wymarły” – słuchanie wiersza R. Witka i rozmowa na temat jego treści.

· „W marcu jak w garncu” – słuchanie opowiadania K. Wierzbickiej.

· „Garderoba” – zabawa dydaktyczna.

· „Co to za narzędzie” – zabawa dydaktyczna.

Zagadnienia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc Luty 2025 dla Zerówki – Sówki (dzieci 6 -letnie)

 

Tematy kompleksowe:

1. Wszystko jest muzyką.

2. W kinie i w teatrze.

3. Pod Ziemią, pod wodą.

4. W kosmosie.

Wybrane cele dydaktyczno-wychowawcze (dziecko):

· Poznaje różne rodzaje instrumentów,

· Poznaje znanych kompozytorów muzyki klasycznej,

· Doskonali swoje umiejętności wokalne biorąc udział w karaoke,

· Rozpoznawanie i pisanie po śladzie cyfry 0, określenie jej aspektu kardynalnego,

· Zna zasady obowiązujące w teatrze,

· Zna, kształt litry w, W,

· Zna, bogactwa naturalne występujące w ziemi,

· Zna, zwierzęta żyjące pod wodą,

· Potrafi, przeliczać i porównywać liczby podanych elementów,

· Doskonali orientację w przestrzeni,

· Zna, znaczenie pojęcia Kosmosu,

· Zna, planety występujące w kosmosie,

· Kształtuje zmysł dotyku,

Wybrane działania dzieci:

· „Skarby” – słuchanie opowiadania K. Wierzbickiej wprowadzającego do tematu.

· „W kopalni” – zabawa z kodowaniem.

Zagadnienia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc styczeń 2025 dla Zerówki – Sówki (dzieci 6 -letnie)

 

Tematy kompleksowe:

  1. Nadchodzi Nowy Rok.
  2. Sporty Zimowe.
  3. Dzień Babci i Dzidka.
  4. Karnawał.

Wybrane cele dydaktyczno-wychowawcze (dziecko):

  • Poznaje różne sposoby odmierzania czasu i wybranych zwyczajów związanych z żegnaniem starego roku a witaniem nowego
  • Poznaje kształt litery L, l
  • Dokonuje analizy sylabowej i głoskowej,
  • Rozpoznawanie i pisanie po śladzie cyfry 7, określenie jej aspektu kardynalnego,
  • Zna zasady sportowego zachowania,
  • Zna, kształt litry u, U,
  • Zna, historię znicza olimpijskiego,
  • Zna, znaczenie słowa „szacunek”,
  • Zna, zwyczaje związane z Olimpiadą,
  • Zna i utrwala nazwy członków rodziny,
  • Bierze udział w uroczystości z okazji Dnia Babci i Dziadka,
  • Zna, zwyczaje karnawałowe,
  • Bierze udział w Balu karnawałowym,

Wybrane działania dzieci:

  • Uroczystość z okazji Dnia Babci i Dziadka, wiersze, piosenki,
  • Bierze udział w balu karnawałowym, rozpoznaje kostiumy kolegów i koleżanek z grupy rówieśniczej.

 

 

 

 

 

 

Grupa 3 - Przedszkole nr 413 - Warszawa - Ursus

Kalendarz wydarzeń

maj 2025
P W Ś C P S N
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
Skip to content