Grupa II
Wychowawcy: mgr Anna Kożuchowska
Nasza grupa liczy 26 dzieci w wieku 4 lat (10 dziewczynek i 16 chłopców). Jest to wiek charakteryzujący się dużą ciekawością świata oraz potrzebą ruchu, którym to potrzebom staramy się sprostać. Razem dobrze się bawimy, eksperymentujemy, tworzymy, a przy tym uczymy współpracy i wzajemnego szacunku.
Zagadnienia dydaktyczno - wychowawcze w Grupie II
Zagadnienia dydaktyczno- wychowawcze w grupie II „Pszczółki”
dzieci czteroletnich w miesiącu styczniu 2025 roku
Tematy kompleksowe:
- Nadchodzi Nowy Rok
- Sporty zimowe
- Dzień Babci i Dziadka
- Karnawał
- poznanie wybranych zwyczajów związanych z żegnaniem starego roku i witaniem nowego, rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, poszerzenie słownictwa obcojęzycznego, zachęcanie do celebrowania ważnych wydarzeń w gronie rodzinnym
- poznanie czynności wykonywanych w dzień i w nocy, dostrzeganie rytmu w następowaniu po sobie dnia i nocy, wdrażanie do uważnego słuchania utworów literackich, rozwijanie sprawności manualnej, doskonalenie umiejętności dzielenia słów na sylaby, doskonalenie umiejętności klasyfikacji, poszerzenie słownictwa obcojęzycznego, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat własnych upodobań i wyrażania własnego zdania
- utrwalenie znajomości nazw dni tygodnia, doskonalenie umiejętności logicznego myślenia, rozwijanie kreatywności, doskonalenie umiejętności liczenia, doskonalenie umiejętności odwzorowywania, rozwijanie umiejętności słuchania, rozbudzanie ciekawości poznawczej
- zapoznanie z cyklicznością pór roku i nazwami miesięcy, umuzykalnianie dzieci, rozwijanie tężyzny fizycznej, zachęcanie do wspólnego spędzania czasu na zgodnej zabawie
- poznanie cech pór roku i zjawiska ich rytmiczności, poszerzanie doświadczeń plastycznych, utrwalenie wiadomości związanych z czasem i jego przemijaniem, zdobywanie nowych wiadomości za pomocą poznania wielozmysłowego, zachęcanie do zgodnej współpracy podczas wykonywania pracy plastycznej i zabaw dowolnych
- poznanie zasad sportowego zachowania, rozwijanie umiejętności rozpoznawania własnych uczuć i podawania ich nazw, rozwijanie tężyzny fizycznej, poszerzenie słownictwa obcojęzycznego, zachęcanie do zachowania postawy fair play podczas zabaw
- utrwalanie znajomości zasad bezpiecznego zjeżdżania z górki na sankach, doskonalenie aparatu mowy, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, rozwijanie słuchu fonematycznego, wdrażanie do zachowania zasad bezpieczeństwa w czasie zabaw na sankach
- poznanie łyżwiarstwa figurowego jako dyscypliny sportowej, wdrażanie do słuchania utworów literackich, doskonalenie umiejętności liczenia, doskonalenie umiejętności odwzorowywania, ćwiczenie pamięci, doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej, wdrażanie do zachowania zasad bezpieczeństwa podczas zabaw na śniegu i lodzie
- różnicowanie sposobów poruszania się, rozwijanie wyobraźni dźwiękowej i przestrzennej, uwrażliwienie na dotyk, poznanie wybranych utworów z repertuaru muzyki klasycznej, kształtowanie umiejętności wokalnych i poczucia rytmu, rozwijanie tężyzny fizycznej, zachęcanie do wspólnego spędzania czasu na zgodnej zabawie, współpraca w parach
- poznanie nazw olimpijskich dyscyplin sportowych, poszerzanie doświadczeń plastycznych, utrwalenie wiadomości związanych ze sportami zimowymi, rozwijanie zmysłu dotyku, zachęcanie do dzielenia się przyborami podczas wykonywania pracy plastycznej
- poznanie znaczenia słowa szacunek w odniesieniu do osób starszych, kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, kształtowanie pozytywnych cech charakteru, rozwijanie tężyzny fizycznej, uwrażliwianie na potrzeby ludzi starszych
- poszerzanie słownictwa obcojęzycznego, utrwalanie znajomości nazw członków rodziny i poznawanie relacji ich łączących, rozwijanie mowy poprzez ćwiczenia ortofoniczne i narządów artykulacyjnych, rozwijanie słuchu fonematycznego, rozwijanie koncentracji na słowie czytanym, poszerzenie słownictwa obcojęzycznego, ukazywanie walorów posiadania rodziny, głównie dziadków
- wskazywanie cech charakteryzujących dzieci i osoby starsze, utrwalanie znajomości nazw członków rodziny, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na wskazany temat, doskonalenie umiejętności klasyfikacji, doskonalenie umiejętności liczenia, rozwijanie umiejętności odwzorowywania, zachęcanie do udziału w eksperymentach, wzmacnianie więzi rodzinnych, wskazywanie na wagę wzajemnego pomagania sobie w rodzinie
- poznanie nowej piosenki, umuzykalnianie, rozwijanie tężyzny fizycznej, zachęcanie do aktywnego udziału w zabawach muzycznych i językowych
- utrwalenie wiadomości na temat relacji z babciami i dziadkami, poznanie kolejności działań podczas wykonywania laurki ze zdjęciem, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat swoich upodobań i emocji, poszerzanie doświadczeń plastycznych, rozwijanie zmysłu dotyku, zachęcanie do przełamywania lęku przed publicznymi występami
- poznanie znaczenia słowa karnawał, kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, rozwijanie tężyzny fizycznej, rozwijanie empatii, uwrażliwianie na potrzeby drugiego człowieka
- poszerzanie słownictwa obcojęzycznego, poznanie znaczenia słów: przebranie, ubranie, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, rozwijanie słuchu fonematycznego, rozwijanie twórczego myślenia, wdrażanie do zachowywania ciszy podczas wykonywania wszelkich ćwiczeń i zadań
- utrwalanie znajomości nazw kolorów, wzbogacanie słownictwa (konfetti, serpentyna), doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 0–6, rozwijanie logicznego myślenia, wprowadzenie pojęcia zero, ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej, doskonalenie umiejętności odwzorowywania, rozwijanie sprawności manualnej, wzmacnianie wiary we własne możliwości
- poznanie tradycji związanych z tłustym czwartkiem, rozwijanie umiejętności wokalnych i pamięci muzycznej, rozwijanie koordynacji wzrokowo-
-ruchowej, rozwijanie tężyzny fizycznej, zachęcanie do włączania się w przygotowania do tłustego czwartku - utrwalenie wiadomości dotyczących karnawału, rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem podczas wykonywania pracy plastycznej, poszerzanie doświadczeń plastycznych, rozbudzanie ciekawości poznawczej, kształtowanie zmysłów.
Do Bożego Narodzenia jeszcze cały tydzień, spotkanie Warsztatowe w grupie Pszczółek wprowadziło nas w bardzo świąteczny nastrój. Wszystko to za sprawą wspaniałych dzieci i rodziców którzy wzięli udział w tym wydarzeniu, podczas którego tworzyli świąteczne stroiki. Dzięki ogromnej kreatywności i zapałowi do pracy, stworzono piękne dzieła.
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze realizowane w grupie II „Pszczółki”
dzieci 4 letnich w grudniu 2024
TEMATY:
Wiadomość z daleka
- poznanie zawodu listonosza, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, rozwijanie tężyzny fizycznej, wyrabianie postawy szacunku wobec osób pracujących w różnych zawodach
- poznanie funkcji i wyglądu różnych telefonów (starych i współczesnych), wdrażanie do słuchania utworów literackich, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, rozwijanie sprawności manualnej, wdrażanie do zgodnej współpracy w parze i grupie
- utrwalanie pojęć duży i mały, rozwijanie umiejętności różnicowania przedmiotów ze względu na wielkość, kształtowanie umiejętności odwzorowywania, rozwijanie słuchu fonematycznego, doskonalenie umiejętności przeliczania, wdrażanie do wyciągania wniosków z obserwacji (zabawy badawczej), rozwijanie umiejętności samodzielnego organizowania sobie wolnego czasu
- poznanie budowy piosenki, zapoznanie z instrumentem dętym – trąbką oraz symbolem Poczty Polskiej, kształcenie wrażliwości i pamięci muzycznej, rozwijanie tężyzny fizycznej, wdrażanie do zgodnego współdziałania podczas różnych aktywności
- poznanie tradycji związanych z mikołajkami, rozwijanie sprawności manualnej, kształcenie zmysłów (dotyku, wzroku), wzmacnianie poczucia własnej wartości
Zima tuż-tuż…
- poznanie sposobów ochrony przed zimnem, rozwijanie umiejętności rozpoznawania części odzieży i podawania ich nazw, rozwijanie tężyzny fizycznej, zachęcanie do dbania o własne zdrowie poprzez pamiętanie o odpowiednim ubiorze
- poznanie cech zimowego krajobrazu, kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, rozwijanie wyobraźni, rozwijanie motoryki, wdrażanie do zachowania estetyki pracy i porządku w miejscu pracy
- poznanie figury geometrycznej – trójkąta, utrwalanie pojęć: duży, mały, rozwijanie umiejętności klasyfikacji, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat wysłuchanego utworu, doskonalenie umiejętności odwzorowywania, dostrzeganie naprzemienności (w dialogu, w tworzeniu rytmu), wdrażanie do dokładnego obserwowania otoczenia
- utrzymywanie ciała w jednej pozycji, ćwiczenie ruchów w wolnym tempie i o dużym ciężarze, rozwijanie drobnej motoryki i wrażliwości dźwiękowej, poznanie wybranych utworów muzyki klasycznej, rozwijanie słuchu muzycznego, rozwijanie sprawności fizycznej i kształtowanie prawidłowej postawy ciała, uwrażliwianie na piękno muzyki klasycznej
- poznanie właściwości śniegu i lodu, rozwijanie sprawności manualnej, doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej i dotykowej, kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków z obserwowanej rzeczywistości, budowanie wiary we własne siły poprzez aktywny udział w zajęciach
Przygotowania do świąt
- poznanie wybranych tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia, rozwijanie mowy komunikatywnej i logicznego myślenia, rozwijanie tężyzny fizycznej, zachęcanie do aktywnego włączania się w przygotowania do świąt
- poznanie wybranych tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia, wdrażanie do uważnego słuchania słowa czytanego, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na wskazany temat za pomocą słowa, pracy plastycznej, gestu i mimiki, wdrażanie do niesienia pomocy smutnym, samotnym i pokrzywdzonym
- poznanie potraw charakterystycznych dla wieczerzy wigilijnej, doskonalenie umiejętności klasyfikacji, rozwijanie umiejętności odwzorowywania, doskonalenie liczenia w zakresie 0–6, budzenie zainteresowania eksperymentami, rozwijanie wyobraźni, budzenie zainteresowania tradycjami bożonarodzeniowymi i chęci ich kultywowania
- poznanie piosenki z repertuaru dziecięcego o tematyce związanej ze świętami, rozwijanie poczucia rytmu, rozwijanie tężyzny fizycznej, rozwijanie wrażliwości muzycznej
- poznanie wyglądu różnych ozdób choinkowych, rozwijanie sprawności manualnej, poszerzanie doświadczeń plastycznych, zachęcanie do starannego wykonywania prac plastycznych
Hej, kolęda, kolęda!
- utrwalenie znajomości wybranych tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia, rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, rozwijanie tężyzny fizycznej, zachęcanie do bycia życzliwym
- poznanie postaci Świętego Mikołaja i jego pomocników – elfów, rozwijanie umiejętności koncentracji na słowie czytanym, doskonalenie umiejętności dokonywania analizy słuchowej (podział słów na sylaby), doskonalenie sprawności manualnej, wdrażanie do współpracy podczas zabaw dydaktycznych, ruchowych i swobodnych
- utrwalenie znajomości nazw figur geometrycznych: trójkąt, koło, kwadrat, wdrażanie do uważnego słuchania utworu literackiego, doskonalenie umiejętności klasyfikacji, rozwijanie umiejętności przeliczania, doskonalenie umiejętności odwzorowywania, poszerzenie słownictwa obcojęzycznego, doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej, wdrażanie do zgodnej współpracy w parze i w małej grupie
- poznanie historii związanych z Bożym Narodzeniem i wybranej kolędy, rozwijanie umiejętności wokalnych i językowych, rozwijanie tężyzny fizycznej, ukazanie piękna utworów muzycznych opowiadających o świętach Bożego Narodzenia
- utrwalanie wiadomości na temat Bożego Narodzenia, ćwiczenie pamięci, dostarczanie wrażeń sensorycznych, rozwijanie motoryki małej i wyobraźni przestrzennej, ukazywanie wartości własnoręcznie przygotowanego upominku
Tematy kompleksowe:
1. W świecie wyobraźni
2. Mała i duża ojczyzna
3. Przygotowania do zimy
4. Nasze ciało
Ad.1
- Zapoznanie z pojęciem wyobraźnia, doskonalenie umiejętności wyrażania myśli gestem, rozwijanie wrażliwości zapachowej, nauka relaksacji, kształtowanie wrażliwości i umiejętności odróżniania fikcji od rzeczywistości
- poszerzanie zasobu słownictwa, rozwijanie świadomości fonologicznej i słuchu fonematycznego, stwarzanie okazji do kształtowania umiejętności odróżniania fikcji od rzeczywistości
- poznanie pojęcia marzenie, rozwijanie umiejętności przeliczania, świadomości fonologicznej, poszerzanie zasobu słownictwa, rozwijanie wyobraźni i umiejętności współpracy
- poznanie nazw niektórych instrumentów i sposobu grania na nich, nauka różnych form ekspresji muzycznej, utrwalenie znajomości piosenki, kształtowanie orientacji w przestrzeni, wdrażanie do różnicowania akompaniamentu ciągłego i efektów dźwiękowych, doskonalenie umiejętności współpracy
- rozpoznawanie niektórych zapachów i podawanie ich nazw, rozwijanie wrażliwości sensorycznej, kształtowanie umiejętności zadawania pytań i logicznego myślenia, poszerzanie zasobu słownictwa, doskonalenie umiejętności współpracy
Ad.2
- poznanie niektórych pojęć związanych z tematem ojczyzny, wzbogacanie zasobu słownictwa, rozwijanie umiejętności ilustrowania pojęć ruchem, rozwijanie wrażliwości
- poszerzenie wiedzy o cechach charakterystycznych miasta, rozwijanie umiejętności przeliczania, dokonywania analizy sylabowej, prowadzenia eksperymentów, uwrażliwianie na dbanie o bezpieczeństwo swoje i innych, rozwijanie odpowiedzialności
- nabywanie wiedzy na temat cech charakterystycznych krajobrazu miasta i wsi, rozwijanie pamięci słuchowej i słuchu muzycznego, rozwijanie poczucia samodzielności i odpowiedzialności
- rozpoznawanie i podawanie nazw niektórych symboli narodowych, rozwijanie sprawności manualnej, wrażliwości sensorycznej, pobudzanie zmysłu dotyku poprzez różnicowanie faktur, doskonalenie umiejętności współpracy
Ad.3
- poszerzanie wiedzy na temat zwierząt leśnych i ich nawyków żywieniowych, poznanie zasad zachowania się w lesie, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, rozwijanie sprawności ruchowej, wdrażanie do bycia odpowiedzialnym za przyrodę
- zdobycie podstawowych wiadomości na temat przygotowań do zimy wiewiórki i niedźwiedzia, rozwijanie umiejętności podziału słów na sylaby, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat, kształtowanie sprawności manualnej, doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie 5, wdrażanie do współdziałania w zabawie ruchowej
- poszerzanie wiedzy na temat ptaków, kształtowanie umiejętności określania położenia obiektów w przestrzeni, wzmacnianie wiary we własne możliwości
- poznanie piosenki z repertuaru dziecięcego, rozwijanie słuchu i pamięci muzycznej, doskonalenie sprawności ruchowej, zachęcanie do dokładnego wykonywania zadań
- poznanie zwyczajów jeża i jego przygotowań do snu zimowego, utrwalenie wiadomości na temat wiewiórki i niedźwiedzia, doskonalenie sprawności manualnej, pobudzanie zmysłów, rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, wdrażanie do zgodnego działania z innymi
Ad.4
- poznanie i utrwalenie znajomości nazw części ciała, poznanie zawodu lekarza, kształtowanie umiejętności rozpoznawania emocji i podawania ich nazw, rozwijanie sprawności ruchowej, zachęcanie do uważnego obserwowania swojego ciała
- utrwalanie znajomości nazw części ciała, poznanie dotyku jako narzędzia badania właściwości przedmiotów, doskonalenie słuchu fonematycznego, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, usprawnianie motoryki małej, rozwijanie zmysłu dotyku
- poznanie zasad utrzymania higieny jamy ustnej, poznanie zawodu stomatologa, poznanie produktów zdrowych dla zębów, rozwijanie umiejętności klasyfikacji, kształtowanie umiejętności odwzorowywania, kształtowanie nawyku mycia zębów
- poznanie nazw różnych aktywności fizycznych, rozwijanie słuchu muzycznego i umiejętności wokalnych, rozwijanie sprawności ruchowej, nabieranie wiary we własne umiejętności muzyczne
- poznanie wybranych zasad zdrowego odżywiania, nabywanie umiejętności wielozmysłowego poznawania różnych artykułów, rozwijanie motoryki małej, zachęcanie do odkrywania nowych smaków.
Tematy kompleksowe:
- Jesień w sadzie
- Jesień w ogrodzie
- Jesienny krajobraz
- Deszczowa pogoda
Ad.1
- poznanie niektórych owoców dojrzewających jesienią, zwyczajów życia jeży, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, rozwijanie tężyzny fizycznej, wyrabianie postawy szacunku wobec osób pracujących w sadownictwie, wdrażanie do poszanowania zwierząt i roślin
- poszerzenie wiedzy o owocach dojrzewających jesienią, cechach tych owoców, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, rozwijanie słuchu fonematycznego, kształtowanie sprawności manualnej,
- poznawanie nazw niektórych drzew owocowych, rozwijanie umiejętności klasyfikacji, kształtowanie umiejętności odwzorowywania, doskonalenie umiejętności przeliczania, sensoryczne poznawanie liści, uczestniczenia w zabawach badawczych
- poznanie nowej piosenki, kształcenie wrażliwości i pamięci muzycznej, rozwijanie tężyzny fizycznej, wdrażanie do zgodnego współdziałania podczas różnych aktywności osób
- poznanie niektórych sposobów przechowywania żywności, rozwijanie sprawności manualnej, kształcenie zmysłów wzroku, dotyku, kształtowanie umiejętności stosowania się do instrukcji słownej i obrazkowej, wzmacnianie poczucia własnej wartości, nauka współdziałania w grupie
Ad.2
- rozpoznawanie i podawanie nazw niektórych warzyw, doskonalenie orientacji w przestrzeni, poznanie sposobu wręczania kwiatów
- rozpoznawanie i podawanie nazw niektórych warzyw, poszerzanie słownictwa czynnego, tworzenie zdrobnień i zgrubień od nazw warzyw
- odróżnianie, które warzywa rosną pod ziemią, a które nad ziemią, rozwijanie ciekawości poznawczej, rozwijanie umiejętności zauważania rytmów i ich odtwarzanie
- poznanie niektórych właściwości warzyw, klasyfikowanie, rozwijanie umiejętności muzycznych i sprawności ruchowej, doskonalenie umiejętności pracy w parach, rozwijanie umiejętności oczekiwania na swoją kolej, orientowanie się w przestrzeni, nauka tworzenia prostej formy tanecznej (korowodu), kształtowanie poczucia „pulsu” w muzyce, rozwijanie motoryki małej
- rozpoznawanie i podawanie nazw części warzyw (skórka, pestki, miąższ), doskonalenie sprawności językowej, manualnej, poszerzanie słownika czynnego o pojęcia związane z warzywami, rozwijanie ciekawości badawcze
Ad.3
- odróżnianie środowiska parku i lasu, poszerzanie wiedzy o zachowaniu w sytuacji znalezienia cudzej własności, rozwijanie empatii, odpowiedzialności
- poszerzanie słownika czynnego o pojęcia związane z ptakami, doskonalenie słuchu fonematycznego, rozwijanie świadomości fonologicznej, ćwiczenie umiejętności planowania pracy, rozwijanie samodzielności
- doskonalenie umiejętności przeliczania, określanie liczebności zbiorów: mniej, więcej, tyle samo, rozwijanie umiejętności doliczania i odliczania, manipulowania przedmiotami, przypomnienie zasad bezpiecznego korzystania z prostych narzędzi, rozwijanie współpracy
- utrwalenie informacji o skarbach jesieni, ćwiczenie pamięci, rozwijanie słuchu muzycznego, percepcji słuchowej, kształtowanie wrażliwości muzycznej, doskonalenie współpracy w grupie
- utrwalenie wiedzy o jesiennych zmianach w przyrodzie, doskonalenie sprawności manualnej, rozwijanie kreatywności, rozwijanie sprawczości, poczucia własnej wartości i odpowiedzialności za innych
Ad.4
- przypomnienie informacji o zmianach zachodzących w przyrodzie późną jesienią, wprowadzenie pojęcia troska, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na tematy związane z uczuciami, rozwijanie umiejętności określania emocji, ćwiczenie wyobraźni, rozwijanie empatii, doskonalenie umiejętności opisywania emocji
- poznanie znaczenia słowa szaruga, doskonalenie świadomości fonologicznej, słuchu fonematycznego, przygotowanie do umiejętności czytania i pisania, doskonalenie umiejętności wygrywania i przegrywania podczas zabawy
- ćwiczenie i podawanie nazw kierunków w przestrzeni, poruszanie się według instrukcji
- utrwalenie wiedzy o tym, skąd się biorą kałuże, rozwijanie słownika czynnego i słuchu fonematycznego
- utrwalenie informacji o deszczowej, jesiennej pogodzie, rozwijanie wrażliwości muzycznej, słuchu fonematycznego, doskonalenie umiejętności pracy w parach
Tematy kompleksowe:
- Poznajmy się!
- W naszym przedszkolu
- Jesteśmy podobni, jesteśmy różni
- Bezpieczni na drodze
Ad.1
- Poznawanie nowej sali, zabawek i możliwości oraz zasad korzystania z nich;
- Doskonalenie umiejętności współdziałania w grupie; wzmacnianie poczucia przynależności grupowej;
- Tworzenie kodeksu przedszkolaka – poznawanie zasad i nauka stosowania się do zawartych umów;
- Słuchanie opowiadań i wierszyków: M. Krzemińska “Pierwszy dzień w przedszkolu”, G. Kasdepke “Powitanie” i inne;
- Zabawy na powietrzu, ćwiczenia gimnastyczne wg K. Wlaźnik – kształtowanie reakcji na sygnały dźwiękowe;
- Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie przed posiłkami;
- Ekspresja plastyczna: malowanie palcami, lepienie, kolorowanie.
Ad.2
- zapoznanie z osobami pracującymi w przedszkolu,
- rozwijanie sprawności ruchowej,
- wdrażanie do uważnego słuchania opowiadań: B. Wicher „Przedszkolne zakamarki” i inne.
- kształtowanie postawy wyrażającej szacunek do wszystkich osób pracujących w przedszkolu,
- poznanie nazw zabawek oraz innych sprzętów używanych w przedszkolu i na placu zabaw i poszerzenie wiedzy na ich temat,
- doskonalenie umiejętności ilustrowania piosenki ruchem,
- stwarzanie okazji do integracji grupy i nawiązywania relacji rówieśniczych
Ad.3
- poznanie sposobów kulturalnego powitania, podziękowania i poproszenia o pomoc,
- doskonalenie sprawności manualnej,
- rozwijanie uważności, doskonalenie orientacji w schemacie ciała,
- wdrażanie do kulturalnego zachowania,
- poszerzanie słownictwa o nazwy części ciała,
- Zapoznanie z utworami: M. Krzemińskiej “Nowi przyjaciele”, A. Kornacka “Lustra” i inne.
- Nabywanie umiejętności dzielenia imion na sylaby;
- Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych; zapoznanie z procedurami bezpieczeństwa obowiązującymi w przedszkolu.
Ad.4
- poszerzanie słownictwa o pojęcia: wysoko, nisko, wysoki, niski,
- rozwijanie umiejętności przeliczania,
- wydłużanie fazy wydechowej, pogłębianie oddechu, kształtowanie koordynacji ruchowo- -słuchowej, rozwijanie sprawności językowej,
- doskonalenie umiejętności współpracy, stwarzanie okazji do zacieśniania więzi w grupie,
- utrwalenie znajomości kolorów,
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
- doskonalenie umiejętności słuchania,
- rozwijanie motoryki dużej i motoryki małej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- Poszerzanie wiedzy na temat bezpieczeństwa na drodze, poznanie sposobu bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię;
- Zapoznanie z utworami: D. Wawiłow „Dziwny pies”, A. Galica „Bajka o żółtej kredce” i inne.